LAND EXCAPE – Melma
TITLE: Melma
DURATION: 1’27’’
YEAR: 2023
AUTHOR: Gavino Ganau and Giovanni Dibeltulu
GENRE: electronic
LABEL: self released
CV (ENG):
LanD ExcapE is an independent electronic music project born from an idea of Gavino Ganau (Tempio Pausania, 1966), a sardinian visual artist. LanD ExcapE currently features Giovanni Dibeltulu (Sassari, 1967) in the role of co-writer.
Our piece “Mar Morto” (2023), self-produced, was selected in a Call for contributions organized by the Gwaith Sŵn collective and broadcast on Resonance FM and Resonance Extra (London, UK). The same piece was broadcast by Neu Radio (Bologna, Italy), Radio Popolare (Milan, Italy), Radio Blackout (Turin, Italy) and Silent Radio (Brescia, Italy).
With Melma (2023), self-produced, they were selected among “LES ARTISTES RADIOPHONIQUES DE L’ÉDITION 2023!” of the “60 Secondes Radio” competition (Canada). The same piece was selected for the “60X60 CALL FOR WORKS 2023”, organized by Vox Novus (USA): Melma has been included in a mix of 60 compositions that will serve as the soundtrack to a one-hour multimedia dance show, which was held on September 28th at the Stoner West Dance Studio Theater in Slippery Rock (Pennsylvania, USA).
Finally, Melma was broadcast by Silent Radio (Brescia, Italy), Radioarte (Siena, Italy), CHOQ Radio (Montréal, Canada), Diffusion FM (Sydney, Australia), Majjem Radio (Netherlands) and KOWS Radio (California, USA).
Siamo Gavino Ganau e Giovanni Dibeltulu e il nostro progetto (indipendente) di musica elettronica si chiama LanD ExcapE. Siamo sardi, i nostri cognomi la dicono lunga, e abbiamo vissuto appieno il trambusto musicale irripetibile rappresentato dal post-punk. L’intento del progetto è quello di affrontare tematiche “socioecologiche“, narrando musicalmente l’insostenibilità, ossia lo stato degradato e irreversibile delle cose.
Ci piacerebbe che ascoltaste il nostro brano “Melma” (2023), pubblicato qualche mese fa su SoundCloud e su YouTube. Melma evoca lo stato d’animo di chi si sente sprofondare nella palude della corruzione. Una cellula melodica viene decomposta, destrutturata, il tutto è contenuto all’interno di una gabbia ritmica. Il brano scorre su fasce sonore ottenute con distorsioni riverberate. L’ossatura portante delle fasce è costituita da un field recording di una processione religiosa (S. Efisio, Cagliari).
Commenti recenti